Eficiența energetică a locuinței.

Viața într-o locuință de nivelul unei garsoniere, nu este ușoara, simplă precum se crede. Deși toată lumea crede că la o cameră, o bucătărie, o baie și un hol nu e nevoie de nicio îmbunătățire, se înșeală.
În afara faptului că primul lucru pe care l-am făcut, a fost să renunț la încălzirea centralizată, pe baza unui repartitor, care mai mult rău a facut decât bine. Se cunosc cazurile acelea, nu are rost să le disec și eu.
Pasul al doilea a fost să îmi găsesc o alternativă la încălzirea casei și singura pe care am avut-o în vedere a fost centrala pe gaz, mică de tiraj normal, suficient să ofere garsonierei, căldura pe care în timpul ierni nu o aveam cauzată și de faptul că garsoniera avea peretele în exterior. După ce a fost rezolvată această problemă, pasul următor a fost să îmi înlocuiesc toate ușile începând de la intrare și până la cameră. De ce? Pentru că din observațiile mele, căldura nu se distribuia uniform în toată garsoniera, iar pierderile erau evidente. În acest caz, am folosit o ușă metalică la intrare, cu garnituri exterioare duble, înlocuind ușa de lemn, care atunci când am demontat-o pur și simplu se simțea curent pe sub cadrul ei. După înlocuirea ușii, eficiența încălzirii a fost resimțita din plin, pentru că și consumul de gaze a scăzut.
Dar pentru a avea o locuință eficientă din punct de vedere energetic, m-am gândit că ar fi indicat să găsesc și o altă modalitate. Pentru că nu știam, ca începând cu anul 2013, fiecare cladire care este închiriată sau vândută trebuie să aibă certificat energetic, având în vedere posibilitatea ca într-un viitor apropiat voi dori să o închiriez, am hotărât să caut pe internet informații care îmi pot explica mai pe întelesul meu, modul de obținere a unui audit energetic în eventualitatea, în care blocul ar urma să fie reabilitat termic.


Deși nu sunt multe firme avizate, am înteles ce înseamnă să îți poti eficientiza locuința într-un mod în care să nu îi irosești energia. La aceste lucruri, mai pot adăuga și înlocuirea tuturor geamurilor de la locuință cu geamuri termopan, unde izolația fonică și energetică să includă cel puțin un geam dublu pentru a nu se disipa căldura degajată de calorifer în timpul nopții. Bineînțeles să nu uit izolarea termică a vechilor conducte de căldură, care înca trec prin locuință și pentru care în prezent plătesc întreținere dublă, deși nu ar fi trebuit să platesc decât apa rece, salubritatea și alte cheltuieli administrative. Dar asta pentru că trăim în România. Nu știu cum este în alte țări, dar aceste lucruri privind izolarea termică ar fi trebuit să fie în sarcina celor care au construit clădirea, dar pentru că încă trăim în locuințe care au fost construite pe timpul unori anii trecuți, se pare că aceste cheltuieli trebuie să le suportăm tot noi. 
Acest articol a fost scris pentru Spring SuperBlog 2016.

Comentarii

Postări populare