Eufrosina și freonul!

Într-o zi de vară, călduroasă, atât de caniculară încât dacă ai fi pus un ou pe tabla mașini sigur te pomeneai cu omleta gata facută, tocmai ce am plecat spre un oraș din Bulgaria.
Eram eu (alias Eufrosina) , Albină, Potecă și Cleopatra. Mergeam într-un loc de poveste, plin de energie pozitivă.
Drumul până la Dunăre a fost, cu câteva mici excepții, normal. Albină era un bun șofer, nu zic nu, băi dar mă oftica la culme un lucru: avea un GPS de îți mânca creierul din cap. De fiecare dată când eram în localități, GPS-ul o lua razna. Cică “ai depășit viteza legală”! Mă așteptam ca vocea să fie de bărbat. De unde.
În pana mea, avea voce feminină.
Întreb:
--          Eufrosina: Albină, sper că nu îmi zice tot drumu’ așa?
--          Albină: Nu , domnișoară. Doar dacă depășesc 50 km/h, face așa.
--          Cleopatra: Auzi, i-a dă-mi mie aparatul ăla în mână, ca să îl arunc pe geam.
--          Albină: Nu merge!
--          Cleopatra: Ce nu merge?
--          Albina: Să-l aruncați pe geam. Trebuie să învârți maneta de la portieră ca să deschizi geamul. Nu am geamuri electrice în spate.
--          Potecă: Albină, da tu numai muzică italiană ai pe stick, că deja mi-ai împuiat capul cu Pausini asta.
--          Albină: Șefu, am și altceva. Stați că vă pun altceva.
Și dintr-o data începe să se audă în boxe: Și băieții plâng câteodata!
Toata lumea din mașină începuse să râdă în hohote!
În fine, lasă că rezolvăm noi problema asta, își zise Eufrosina în spate. Găsesc eu o soluție viabilă.
Trecusem de Dunare și eram pe pământ bulgăresc. Când să trecem prinVamă, ăla de la barieră zice ceva. Ce dracu vrea și ăla, își zise Albină.
--          Eufrosina: I-a vezi, ce vrea bulgarul ăla, că nu ne dă voie să trecem. Hait, că ne luarăm prima amenda!
--          Albină: Fii serioasă! Eu nu iau amendă așa ușor. Trebuie să mă calci cu tir-ul că să știi o treabă.
Vameșul uitase să-mi spună la intrare, că mai trebuia să plătesc o taxă de intrare-ieșire din Vamă. Ce naiba!
Ok. Am părăsit Vama, iar drumul era mai bun decât în țară. Ziceai că poți merge și cu 90-100 km/h, dacă nu erau idioțenile acelea de indicatoare. Ce puii mei! Ăștia au indicatoare cu 30 km/h! Calvar. Nebunie. GPS-ul ne mâncase ficații de câte atenționări făcea. Acum mai aveam înca unul. Albină zicea că e mai safe decât primul. De ce își pusese și pe al doilea? Păi primul nu vedea drumul. Se “tăiase” din cauza că arăta drumul curbat și nu drept, cum era pe al doilea. Acum aveam două fete care spuneau la o secundă una de cealaltă: "ați depășit viteza legală!"
Stai. Pe viata mea, dacă drumul nu era drept și îmi venea să mă urc pe pereți din mașină!
În spatele mașini se simțea nervozitate. Eufrosina și Cleopatra erau superhigh de încinse.
--          Eufrosina: Albină, dă drumul la aerul ăla condiționat, că turbăm aici de căldură.
--          Albina: Care aer?
--          Cleopatra: Băi, tu ești fricky sau vrei să ne aduci înapoi pline de nervi și transpirate ca după munci agricole?
--          Albină: Nu, de unde. Numai că am uitat să vă spun: nu am freon auto în instalația de aer condiționat!   La asta trebuia să îmi fac igienizare aer condiționat auto, curățare miros și reîncărcare freon

--          Potecă: Și de ce nu ai făcut-o?
--          Albină: Nu am avut timpul necesar să îmi pregătesc mașina. Nu am știut când trebuia să plecăm în deplasare. A fost totul pe grabă înainte. Ce vreți să mai spun?
--          Eufrosina: Ai 10% penalizare la salariu luna viitoare. Păi vrei să ne duci la gazare înainte de termen.
--          Potecă: Unde trebuia să mergi?
--          Albina: Am găsit pe www.freon-auto.com, o listă cu mai multe operațiuni legate de igienizarea mașinii având un preț de încărcare freon imbatabil față de alții. 

--          Albină: Procedura completă presupune următoarele etape:  umplerea instalației cu cantitatea de freon recomandată de producător pentru modelul mașinii, completarea cu cantitatea de ulei extrasă din instalație și verificarea presiunii în instalație. Și totul realizat cu aparatura specializată, pentru orice mașina care nu prezintă defecte mecanice sau scurgeri de freon. 

--          Potecă: Tu și prețurile ieftine. De când te știu, tot econom ai rămas.
--          Albină: Nu șefu, dar la ce salarii avem, nu îmi permit greșeli legate de mașina mea. Vreau totul cât mai bine, doar e fetița tatii!
--          Cleopatra: Lasă că vezi tu ce pățești, când ajungem înapoi.
Ce coșmar pe noi, își zise Eufrosina.
Bine ca drumul cu geamurile lăsate jos, a fost în regulă. Dar nebunia cea mare a fost când am plecat din locul unde ajunsesem. Nu știu ce îi venise lui Albină (probabil vroia să își arate mușchii, că vezi bine, ajunsesem vii și încă necopți, ca ardeiul pe tavă) că îi veni o idee tâmpită și face un tonou, pe drumul din fața noastră, plin de praf asemeni nisipului la mare, dar acesta era din marmură tăiată. Și stupoare. Eram toți unși de sus în jos cu praf, pe față, mâini, ochelari de soare, haine etc. Dar unde nu ajunsese praful.

Și îmi venea în cap o singură expresie: WTF Eufrosina!, ce bine era un aer condiționat acum! 
Acest articol a fost scris pentru Spring SuperBlog 2016.

Comentarii

  1. Super tare. Am mai gasit un articol asemanator si aici http://stiatica.info/cum-sa-reincarcatmasinii-aer-conditionat/

    cred ca poti invata cum sa pui singur freon

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare