Suveniruri cu suflet

Când eram mici și mergeam la stațiunile noastre dragi de la Marea Neagră, eram încântați că ne vom întâlni cu scoicile pe care le colecționam tot timpul. Ne făceam mereu lanțuri din ele, alegând cele colorate și când eram acasă ne închipuiam că avem marea la picioarele noastre ascultând una câte una.
Când am mai crescut și am evoluat în ceea ce suntem în prezent, ne-am hotărât să facem rost de suveniruri altfel decât cele din copilărie. În timpul călătoriilor pe care le-am făcut în Europa, am descoperit foarte multe magazine care aveau suveniruri, muzee, castele etc.
Nu era oraș unde poposeam, fără să nu luăm măcar un lucru de acolo și lăsând bani frumoși pentru a fi investiți apoi în turismul local.
De exemplu Salzburg are emblema lui Mozart. Peste tot vezi dulciuri și bomboane de diferite mărimi, cu vioara sau cu figura emblematică a lui Mozart. Noi de ce nu avem cu Eminescu, de exemplu? Sau în Viena în toate târgurile de Crăciun, nu era loc unde să nu se vândă căni pe care era inscripționat Primăria din Viena și câte un brăduț pe el. La noi, de Crăciun ce avem? Un pahar de unică folosință pe care scrie Crăciun fericit! Sau globulețe pe care sunt desenate motive cu Iisus și nașterea lui iar acasă noi punem în pom bomboane că ale noastre globuri sunt foarte deosebite.
În Viena am găsit un loc, la castelul Schonbrunn unde unul dintre suveniruri mi-a atras atenția. Un magnet cu un băiat și o fată îmbracat în costum tirolez și care aveau mâinile, picioarele și capul ce se deplasa, dând impresia ca joacă un joc popular tirolez. Deosebit, nu?
Mi-aș dori, dacă aș face parte din echipa Art&Craft, să creez suveniruri care să aiba în prim plan, zonele istorice. Moldova are ca zonă prepoderentă, mănăstirile din nord. De ce să nu creăm un magnet care să aiba doua persoane care să fie îmbracate în straie moldovenești din zona Moldovița sau Sucevița. De ce să nu creăm picturi pe lemn care să conțină o panoramă a acestor locuri?
În Maramureș, cimitirul vesel din Săpânța, conțin multe picturi care pot fi reproduse.
Dacă aș fi străin și aș trece prin România, singurele lucruri care mi-ar face plăcere să le pot cumpăra, fiind produse românești, celebrele Ie cu broderie care fac ca țara de unde am plecat să îmi fie dragă. Aș oferi aceste produse de autenticitate, prietenei cu ocazia zilei onomastice sau cu altă ocazie deosebita, fiind un cadou potrivit.
Dacă aș fi român și aș fi acasă, în fața calculatorului, aș intra pe https://www.facebook.com/RomanianArtandCraft/ și aș cumpara Farfurie din ceramică, decorată cu multe picturi din România și bineînțeles tot celebrele Ie cu broderie românești.


Acest articol a fost scris pentru Spring SuperBlog 2016 

Comentarii

Postări populare